Schrijvers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

2 plaatsers

Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Artemis do nov 05, 2009 9:12 pm

Hey Mr Writer,

Een stuk sneller dan verwacht ben ik dan door je zojuist toegezonden verhaal heen. Allereerst wil ik je complimenten geven: Je schrijfstijl is netjes en leest lekker weg. Zinsbouw klopt en woordkeuze is prima. Inhoudelijk, moet ik eerlijk toegeven, ben ik minder onder de indruk dan gehoopt. Ik vond het concept erg goed, maar op de een of andere manier werkt het niet helemaal zoals ik verwacht had na je introductie. Ik denk dat het effect dat je wilde bereiken (het hoofdpersonage als bitch neerzetten) meer tijd nodig heeft dan je het nu hebt gegeven. Ook snap ik niet helemaal waarom zij zich zo snel en zo makkelijk blootgeeft aan Arthur: als je heel lang hebt gewerkt aan een imago houd je die, zeker bij nog onbekende mensen, in stand. Misschien kun je zijn affectie voor haar, ondanks het feit dat het zo'n bitch is, meer kracht geven door haar langer bitch te laten zijn. Dat zij zich pas echt laat kennen op het moment dat zij merkt dat het bij hem echt om haar talent gaat en niet om haar geld of reputatie.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een mooi verhaal, maar naar mijn idee ontbreekt er een stuk aan het begin dat de lezer meer moet betrekken bij beide personages. Ik moet Sandy echt haten en dat komt in dit korte stuk niet echt tot zijn recht. Ik weet dat je het in zo min mogelijk woorden duidelijk wou maken, maar ik ben van mening dat je er nu te weinig hebt gebruikt.

Wel vind ik het slot erg goed. Het geeft een mooi eind aan het verhaal en rond het geheel goed af. Ook vind ik het moraal dat je aan het einde even verwoord hebt leuk. Dus een redelijk stuk met potentie tot verbeteringen.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty Re: @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Mr. Writer vr nov 06, 2009 3:14 pm

Oké, hartelijk bedankt.
Ik zal haar eens in het begin wat arroganter proberen te maken...
De bijzonderheid zit, zoals je wel door zal hebben, niet zozeer in dat ze zo normaal is gebleven, maar meer in haar zevende zintuig, dat is zeg maar de brug naar haar 'normale' persoonlijkheid.
Ze is gebaseerd op circa 4 mensen uit mijn eigen leven, maar dat zijn bijzaken, de een is wel een richtlijn voor een deel van het personage Sandy. Razz

Ik zal er nog eens naar kijken, alsnog bedankt Razz

Edit: Heb haar in het lobbystukje een echte bitch gemaakt. (Als je haar in het begin niet genoeg haatte, dan snap ik niet hoe je haar na dat stuk nog sympathiek kunt vinden) alleen moet ik nog even kijken naar Arthur's reacties daarop. Smile
Zoals ik hierboven al aangaf wordt het aanraken de brug.
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty Re: @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Artemis ma nov 09, 2009 2:27 pm

Oké, ik ben benieuwd. Als je zover bent stuur je het maar weer toe, of post je het hier, zodat anderen ook hun mening kunnen geven. Want bedenk wel dat ik ook maar een mens Twisted Evil ben en dat mijn mening niet altijd die van de meerderheid hoeft te zijn king
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty Re: @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Mr. Writer ma nov 09, 2009 6:16 pm

Ja, ik denk wel dat hier posten een optie is...

Ik wil jou wel even de final version laten reviewen, jezus wat een Engelse woorden, omdat je vrij goed snapt waar ik heen wil met het verhaal en een heel duidelijk duidelijk beeld hebt van Sandy.
(Hoewel je haar natuurlijk niet zo goed kent als mij Twisted Evil)
Sorry.

Je merkt het wel als het zover is. Razz

Spoiler:

Spoiler:
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty Re: @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Artemis wo nov 11, 2009 8:40 pm

Tjonge jonge,

Ik ben onder de indruk. Je hebt er wat van gemaakt en sommige dingen zijn precies zoals ik ze bedoelde of nog beter.

Sandy schreef:Waarom loop je weg onder de film? Wil je mijn handtekening, of heb je vijf Euro zodat je een
foto van het meest glorieuze moment in je leven mag maken? Als je een tientje hebt lach ik
wel alsof ik het meen

Geniaal!

Het werkt echt stukken beter nu ze niet vanaf het begin poeslief doet. Ik twijfelde in je eerste versie namelijk aan het werkelijke bitch gehalte van Sandy, maar dei twijfel heb je weggenomen. op deze manier wordt de omschakeling ook een stuk verrassender en realistischer gemaakt. Petje af. En ook je aanpassingen aan de manier waarop Sandy nu alles min of meer opbiecht zijn een verbetering.

Het enige waar ik moeite mee heb, is dat stukje dat Arthur twijfelt of hij niet droomt. Hij stelt dan vragen aan haar die alleen zijzelf en haar beste fans weten, maar ook als ze zijn fantasie was geweest had ze alle vragen goed beantwoord, omdat hij zelf alle antwoorden ook al wist, als je begrijpt wat ik bedoel Shocked Beetje vage formulering (van mijzelf :p) Verder ben ik echt enthousiast over het stuk. Ik vind het ook leuk hoe jij met een beetje commentaar de tekst naar een heel ander niveau hebt weten te brengen. Mijn Complimenten
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty Re: @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Mr. Writer do nov 12, 2009 3:01 pm

Hartelijk dank, ben gevleid (nog niet zo gevleid als arthur in het verhaal, maar wel heel erg gevleid...)
En dat zij misschien fantasie is van Arthur, ik snap wat je bedoelt, maar ga maar na: Hij heeft zichzelf onder het jassen halen al acht keer geknepen, dus in feite weet hij dat het geen droom is.
Misschien dat ik het inderdaad anders kan formuleren, maar hij is gewoon zo onder de indruk dat hij zoiets willekeurigs gaat denken.
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

@Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen Empty Re: @Mr Writer: Stukken - Delen Gelezen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum