Schrijvers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn NaNoWriMo Project

3 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn NaNoWriMo Project Empty Mijn NaNoWriMo Project

Bericht  Artemis do nov 05, 2009 2:00 am

Ik ben dan uiteindelijk toch wel begonnen en het leek me wel leuk om jullie een beetje op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Ik ben nu twee dagen bezig en de eerste 5000 woorden staan op papier. Het verhaal is geïnspireerd op wat mythologische wezens uit de Germaanse en Keltische Mythologie (dus een hoop Feeën, kabouters en andere wezentjes Razz ) Het is een sprookjes- cq fantasy-achtig verhaal en het begin is er dus. Mocht je het gaan lezen: Ik hoor graag de reacties Very Happy .

Spoiler:
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn NaNoWriMo Project Empty Re: Mijn NaNoWriMo Project

Bericht  richard di nov 10, 2009 1:27 am

Je weet misschien wel dat ik geen fan ben van Fantasy, maar dit stuk maakt mij enthousiast! Echt goed. Ik krijg net zo'n gevoel als toen ik de Harry Potter boeken las. Totaal ander verhaal natuurlijk, maar je schrijfwijze en beschrijvingen hebben iets weg van Rowling. Ik moest wel even slikken bij het lezen van de vleugels, maar dat pakte je uiteindelijk toch goed aan.

Ga zo door zou ik zeggen. Doe vooral je best op de achtergrond van het verhaal, dat is wat Harry Potter en Lord of the Rings zo goed maakte. Ben benieuwd naar de rest.

P.S Die namen vind ik geweldig. Aereon. Zeldzaam goed.
richard
richard

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Utreg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn NaNoWriMo Project Empty Re: Mijn NaNoWriMo Project

Bericht  De Hertog wo apr 07, 2010 10:36 pm

Ik heb het gelezen (vind ik op zich al een prestatie omdat je nog geen naam hebt gemaakt)

For a starter, ik zou meer bijwoorden gebruiken, kijk eens wat vaker omhoog om te zien of de lucht nog wel blauw is. Omschrijf het uiterlijk van Calissa gewoon in een paar regels, en dan later weer een paar regels.
iets positiefs, even zien: uiterlijk van de hoofdpersoon is het enige uiterlijk wat je lekker vaag moet houden zodat de lezer zich kan identificeren met de hoofdpersoon. (niet hebben van de vleugels kan heel snel voor mensen hun diepgewortelde wens lijken)
puntje van kritiek, "Je hartenwens". "de Imp" ziet er slecht uit en voelt slecht. hij hoeft niet mooi te zijn maar maak hem dan op z'n minst schattig en knuffelbaar. Verder, vind meer woorden om Aereon te omschrijven (hij, de jongen, rotjong, belhamel, ik) de lezer is niet zo dom dat ze niet kunnen uitvogelen wie je bedoelt. Tevens gaf je her en der te veel overbodige informatie over de steen waar de fee wel eens op klimt. Ik weet het, met links zeg ik dat je meer moet omschrijven, en met rechts zeg ik je dat je te veel zegt. Zoek het nuttige en geef omschrijvingen laat de rest achterwege.

Denk om je grammaticale Alinea's, nieuw persoon, nieuw onderwerp, en om het overzichtelijk te maken, bij iedereen die wat zegt een nieuwe alinea beginnen.
Callisa doet met op een of andere manier aan iemand denken. (met haar gave om onder werk uit te komen, kan alleen niet meer op zijn naam komen)

Hij/zij perspectief, dat vind ik persoonlijk uitgemolken, probeer te wisselen en te spelen met de perspectieven. Ik-perspectief, alwetende verteller, personaal perspectief. Laat dat rustig afwisselen in flash-backs of hoofdstukken of op momenten van eenzaamheid van de hoofdpersoon. Je snapt vast wel wat ik bedoel.

nog 2 kritische puntjes, zitten de vleugels van Grimwold niet in de weg tijdens het paardrijden. (leuk aan fantasy om het zelf uit te mogen zoeken, maar gaat vliegen niet sneller dan paardrijden?)
En Aereon die wel op een paard kan springen maar niet uiit eeen boom dat is echt een superman actie
De Hertog
De Hertog

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 11-09-09
Woonplaats : Wageningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn NaNoWriMo Project Empty Re: Mijn NaNoWriMo Project

Bericht  Artemis ma apr 12, 2010 8:43 pm

De Hertog schreef:Ik heb het gelezen (vind ik op zich al een prestatie omdat je nog geen naam hebt gemaakt)

For a starter, ik zou meer bijwoorden gebruiken, kijk eens wat vaker omhoog om te zien of de lucht nog wel blauw is. Omschrijf het uiterlijk van Calissa gewoon in een paar regels, en dan later weer een paar regels.
iets positiefs, even zien: uiterlijk van de hoofdpersoon is het enige uiterlijk wat je lekker vaag moet houden zodat de lezer zich kan identificeren met de hoofdpersoon. (niet hebben van de vleugels kan heel snel voor mensen hun diepgewortelde wens lijken)

Dat was ook min of meer mijn insteek. Het verhaal moet symbolisch gaan over zoeken naar je lot/roeping die gesymboliseerd worden door de vleugels (eigenlijke typische tiener bullshit). Ik probeerde al wat omschrijvend te werken, maar het voelt al snel aan als te veel. Vandaar dat het misschien wat weinig is. Ik ben nou eenmaal geen Tolkien en beschik niet over zijn omschrijvende gaven.

De Hertog schreef:puntje van kritiek, "Je hartenwens". "de Imp" ziet er slecht uit en voelt slecht. hij hoeft niet mooi te zijn maar maak hem dan op z'n minst schattig en knuffelbaar.

Dat is het nadeel van gebruik maken van reeds bekende mythologische wezens: een Imp is een Imp daar kan ik niets liefs of schattigs van maken. Dat zou net zoiets zijn als een knuffelbare Draak of schattige Trol (hoewel trollen nog best schattig kunnen zijn Laughing)

De Hertog schreef:Verder, vind meer woorden om Aereon te omschrijven (hij, de jongen, rotjong, belhamel, ik) de lezer is niet zo dom dat ze niet kunnen uitvogelen wie je bedoelt. Tevens gaf je her en der te veel overbodige informatie over de steen waar de fee wel eens op klimt. Ik weet het, met links zeg ik dat je meer moet omschrijven, en met rechts zeg ik je dat je te veel zegt. Zoek het nuttige en geef omschrijvingen laat de rest achterwege.

Hmm das wel een goeie... Ik gebruik zijn naam expres regelmatig zodat het niet een en al gehij wordt. Maar kan inderdaad ook nog andere beschrijvende woorden gebruiken.

De Hertog schreef:Denk om je grammaticale Alinea's, nieuw persoon, nieuw onderwerp, en om het overzichtelijk te maken, bij iedereen die wat zegt een nieuwe alinea beginnen.
Callisa doet met op een of andere manier aan iemand denken. (met haar gave om onder werk uit te komen, kan alleen niet meer op zijn naam komen)

Hij/zij perspectief, dat vind ik persoonlijk uitgemolken, probeer te wisselen en te spelen met de perspectieven. Ik-perspectief, alwetende verteller, personaal perspectief. Laat dat rustig afwisselen in flash-backs of hoofdstukken of op momenten van eenzaamheid van de hoofdpersoon. Je snapt vast wel wat ik bedoel.

nog 2 kritische puntjes, zitten de vleugels van Grimwold niet in de weg tijdens het paardrijden. (leuk aan fantasy om het zelf uit te mogen zoeken, maar gaat vliegen niet sneller dan paardrijden?)
En Aereon die wel op een paard kan springen maar niet uiit eeen boom dat is echt een superman actie

En ja vliegen gaat sneller dan paardrijden, maar Aereon kan nou eenmaal niet vliegen en Feeën zijn niet sterk genoeg om anderen op hun rug te dragen, vandaar het paard.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn NaNoWriMo Project Empty Re: Mijn NaNoWriMo Project

Bericht  De Hertog ma apr 19, 2010 10:18 am

Artemis schreef:En ja vliegen gaat sneller dan paardrijden, maar Aereon kan nou eenmaal niet vliegen en Feeën zijn niet sterk genoeg om anderen op hun rug te dragen, vandaar het paard.

Quote Lord of the Rings The two towers (film) (in Rohan vlak voor dat luizige dorpje valt en moederfiguur haar twee kinderen op een paard zet en wegstuurd om alarm te slaan. "you go faster with just the two of you" Als er zo'n haast geboden is dan is het toch makkelijker om naast dat paard te gaan vliegen en tegelijkertijd het paard te leiden??? Waarom een extra last veroorzaken?
De Hertog
De Hertog

Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 11-09-09
Woonplaats : Wageningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn NaNoWriMo Project Empty Re: Mijn NaNoWriMo Project

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum