Schrijvers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het land Linnitah

3 plaatsers

Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Het land Linnitah

Bericht  Linni di sep 22, 2009 12:54 pm

Graag jullie commentaar en ideeen.

Ik ben een beetje vastgelopen - het is de bedoeling dat Linnitah uiteindelijk met Aileth, Dior en Diors voorlopig naamloze broer in de hoofdstad Morinn terecht komt (dat is in ieder geval de volgende stap). Iemand een idee hoe dat kan gebeuren? Hm...
De laatste paar alinea's haal ik waarschijnlijk helemaal weg, die waren onderdeel van een doodlopend pad.

Ook (voor iedereen behalve Richard, die het verhaal al wel kent en ook wel weet hoe het land eruit ziet): is het een beetje duidelijk hoe Elibann zo'n beetje in elkaar steekt, geografisch gezien? Iemand de moed om een kaartje te painten?

O ja - ik weet dat ik gezegd heb dat ik zinloze Elfs klinkende woorden haat, en dat is ook zo. Ik ben bezig een logica te verzinnen om ze minder zinloos te maken Wink


22-9
Spoiler:

23-9
Spoiler:

25-9
Spoiler:


Laatst aangepast door Linni op vr sep 25, 2009 1:12 pm; in totaal 5 keer bewerkt
Linni
Linni

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 17-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rotterdam

https://www.youtube.com/sannelovesmusic

Terug naar boven Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Re: Het land Linnitah

Bericht  richard di sep 22, 2009 6:28 pm

Linni schreef:

O ja - ik weet dat ik gezegd heb dat ik zinloze Elfs klinkende woorden haat, en dat is ook zo. Ik ben bezig een logica te verzinnen om ze minder zinloos te maken Wink

Mijn reactie heb je al Wink

Maar je naamgeving doet bij mij gaelisch/keltisch aan. Misschien dat je hier een daar vervormd keltisch/gaelische taal kunt gebruiken.

In mijn voorstelling van jouw verhaal is de setting ook een bonte mix van Ierse en Roemeense landschappen.
richard
richard

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Utreg

Terug naar boven Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Re: Het land Linnitah

Bericht  Artemis di sep 22, 2009 6:57 pm

OK, ik ben nog bezig met lezen, want het is een vrij lang stuk, dus een volledige reactie krijg je nog.

Voor zo ver ik tot nu toe heb kunnen lezen zit het textueel wel lekker in mekaar. Het leest lekker vlot, maar toch met een mooie zinsbouw. Pas wel op, want volgens mij kloppen niet alle zinnen gramaticaal gezien (maar daar mag ik eigenlijk niks over zeggen, want mijn stukken zitter er ook vol mee)

De elf-achtige namen zijn absoluut niet storend, maar misschien komt dat omdat ik niet anders gewend ben. Ik probeer ze zelf zo veel mogelijk te voorkomen. Wat inderdaad kan helpen is, zoals richard al voorstelde, om de namen een betekenis te geven. Ofwel in een oude/andere taal, ofwel binnen je eigen verhaal. Ik gebruik vaak latijnse verbasteringen voor namen of gebruik een namen woordenboek met alle bekende namen en hun betekenissen. (kun je volgens mij zo op google vinden).

Ik heb een broertje die heel goed is met fotoshop. Ik vraag wel even of hij kan kijken naar kaartje vat erbij zou kunnen komen (Fantasy kan immers niet meer zonder Razz )

Verder vind ik je schrijfstijl leuk. Ook jij beschrijft vrij gedetaileerd en gebruikt aardig wat bijvoeglijknaamwoorden (hou ik wel van), wat je verhaal vrij levendig houdt. Zoals ik al zei krijg je nog een reactie als ik het helemaal uit heb.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Re: Het land Linnitah

Bericht  Linni di sep 22, 2009 11:21 pm

Ik wil proberen zelf een (basis)taal te ontwikkelen: dat heeft me altijd leuk geleken, dus waarom ook niet clown

En ik bedoel niet een chique kaart, want ik weet zelf al hoe het land eruit ziet - eigenlijk is er al een kaart van, maar niet zo gedetailleerd. Ik ben alleen benieuwd of ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb...

Thanks voor de complimenten, ben benieuwd of iemand ideeen heeft hoe het verder moet. Ik ga zelf weer even een poging wagen Smile

Edit: niet dat ik een chique kaart niet gaaf zou vinden. Cool
Linni
Linni

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 17-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rotterdam

https://www.youtube.com/sannelovesmusic

Terug naar boven Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Re: Het land Linnitah

Bericht  Linni vr sep 25, 2009 1:12 pm

Update Smile
Linni
Linni

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 17-09-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Rotterdam

https://www.youtube.com/sannelovesmusic

Terug naar boven Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Re: Het land Linnitah

Bericht  Artemis zo okt 11, 2009 12:29 am

Linni schreef:Ik wil proberen zelf een (basis)taal te ontwikkelen: dat heeft me altijd leuk geleken, dus waarom ook niet clown

Ik heb het zelf al eens geprobeerd, maar besef hoeveel werk het is. Het begint overzichtelijk: Je bedenkt een paar algemene gramaticale regeltjes en je hebt een heel logisch systeem. Maar dan komen er 'woorden' in dat systeem en moet je uitzonderingen gaan maken en blijkt het systeem minder lekker te lopen dan je dacht. Ik heb toen uiteindelijk de moed opgegeven, omdat het mij de moeite niet waard was.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Het land Linnitah Empty Re: Het land Linnitah

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum