Schrijvers
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ideeënbus

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer wo sep 23, 2009 5:16 pm

Ik zat te denken, als we hier nou eens onze meningen geven over ideeën die voor je eigen verhalen hebt?

Het is dus gewoon vragen hoe jullie medeleden over dingen denken, en of ze wel of niet geschikt zijn voor een verhaal. (Hoewel ik ondervonden heb dat bijna alles geschikt is voor een verhaal.) Of, als je niet verder komt met een verhaal, dat hier ideeën aangedragen worden.

Ik zet hierbij de eerste stap:
Denken jullie dat ik aan een verhaal over twee tegenpolen (in bijna alle opzichten) moet beginnen?
Deze twee mensen heb ik samen laten komen op het einde van een verhaal, en tegen mijn verrassing in wou ik meer uit de combinatie. (Hij was beter dan ik dacht) dus daarom deze vraag.
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis wo sep 23, 2009 7:23 pm

Mr. Writer schreef:Denken jullie dat ik aan een verhaal over twee tegenpolen (in bijna alle opzichten) moet beginnen?
Deze twee mensen heb ik samen laten komen op het einde van een verhaal, en tegen mijn verrassing in wou ik meer uit de combinatie. (Hij was beter dan ik dacht) dus daarom deze vraag.

Op zich kun je daar een prima verhaal over schrijven, maar het is wel een erg basis gegeven dus je zult er nog een hoop omheen moeten verzinnen. Misschien leuk om dat verhaal even te posten? Dan kunnen we zien waar je het over hebt.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  richard wo sep 23, 2009 7:31 pm

Tis een prima concept voor een verhaal lijkt me, alleen idd erg basic. Meestal zitten de ''slechte'' verhaalideeen in een slechte setting/achtergrond of bijverhaallijnen...als je begrijpt wat ik bedoel Razz


Zelf werk ik nu aan een verhaal dat zich afspeeld in 80 n.Chr. Twee vrienden worden in het colosseum tegenover elkaar gezet daar ze de beste gladiatoren van het rijk zijn. Gedeeltelijk waargebeurd.
richard
richard

Aantal berichten : 28
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Utreg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer do sep 24, 2009 5:57 pm

Oké, zal wat ik heb posten.
Het langste stuk is vooral de omschrijving hoe dit verhaal tot stand kwam.
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis do sep 24, 2009 9:59 pm

Ik heb het gelezen en, nou ja je moet mijn reactie daarop maar even lezen. Ik blijf eigenlijk bij wat ik al eerder heb gezegd: "uitwerken"
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer zo nov 01, 2009 2:16 pm

Nog iets: Ik wil met zo weinig mogelijk dingen duidelijk maken dat een persoon echt een verwend, arrogant, aan sterallures lijdend, nest is.

Dit moet in een de verhalen die over de persoon verteld worden en haar gedrag duidelijk worden.

Ik zal even posten wat ik al heb.
(Vind het te weinig, ik zie nog niet de arrogante meid die ik wil zien. Ik wil dat je als lezer ook een hekel aan haar krijgt. Als schrijver kan ik daar niet zo goed over oordelen.)

Veel van haar partners moesten weinig van haar hebben, was vaker arrogant genoemd, sterallures ten over, maar de critici bleven weg toen ze weer een theater op zijn kop had gezet.
Ik kende mensen, via mijn vader, die met haar gewerkt had.
Het meest memorabele verhaal kwam van regisseur Paul Cornelissen: ‘Ik speelde met haar in het stuk ‘Ambrozie’. Ik moest haar gaan halen, klopte de deur en toen ik de kleedkamer binnenliep zag ze me en zei ze: ‘Oh, jij bent het. Ik was bang dat het volk was.’ En als dat nog niet genoeg was had ze een voetmasseur en pedicure ingehuurd!’

“Als een van jullie een foto maakt komt er geen première.” Was het eerste wat ze zei en de camera’s gingen weg, want dat was bij haar een dreigement. “En breng me een Bloody Mary, op rekening van Paul.” Paul stak lachend zijn middelvinger op, maar zei verder niks.
Een van de bodyguards deed haar jas uit en onthulde een spijkerjack met daaronder een wit T-shirt, de drank werd gebracht en met geheven hoofd liep ze de zaal in.
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis ma nov 02, 2009 8:28 pm

Ik vind het anders niet slecht hoor. Ik vind wel het tweede deel sterker dan het eerste. Het werkt het best wanneer je als lezer 'zelf meemaakt' dat het een bitch is in plaats van dat iemand het je verteld.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer di nov 03, 2009 6:00 pm

goed punt.

Maar begin je haar al te haten, of hoe denk je over haar?
Want, zoals ik zei: Zoveel mogelijk haatredenen met zo weinig mogelijk acties.


Embarassed
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis wo nov 04, 2009 1:06 pm

Ik vind t absoluut geen prettige dame, maar op het moment zoek ik er meer achter, als je begrijpt wat ik bedoel. ik krijg zelfs bijna medelijden met haar dat ze het nodig vind om zich zo te gedragen tegen over anderen, dan denk ik gewoon: wat is er mis met haar? Dus je hebt hier op zich een heel mooi effect te pakken, maar of het volledig zo je bedoeling is weet ik niet. Ik zie hier eerder een contact gestoord persoon dan een narcistisch iemand, maar dat komt met name door de eerste twee regels. Zoals ik al zei, dat tweede deel slaat goed aan, met af en toe zo'n stukje tussendoor heb je binnen no-time een bitch te pakken.

Je personage doet me erg denken aan Armande uit Baron van Teun de Vries (een pil van 1500 pagina's die ik niemand aanraad tenzij je erg geïnteresseerd bent in de toneel historie, wel mooi maar erg ontoegankelijk geschreven) en dat mag je rustig een compliment noemen :p
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer wo nov 04, 2009 6:40 pm

Oké, hartelijk bedankt voor je commentaar.

Aangezien je wil weten wat voor iemand zij is zal ik het je vertellen als dank voor je feedback Smile :
Spoiler:

Het is een verhaal dat ik eigenlijk nog steeds wil vertellen, omdat ik het gewoon zo'n geniaal concept vind. Laughing
Geniaal in zijn eenvoud
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis wo nov 04, 2009 8:21 pm

Inderdaad een erg leuk concept.
Spoiler:
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer wo nov 04, 2009 8:27 pm

Spoiler:
Razz
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis wo nov 04, 2009 9:10 pm

Uiteraard krijg je van mij feedback. Had je dat anders verwacht dan ? lol!
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Mr. Writer do nov 05, 2009 6:42 pm

Nou, ik kan me herinneren dat ik je het 'missende stuk' een keer gestuurd heb en geen commentaar gekregen heb.
Zal ik je mailen, want het is best een paar pagina's lang... Razz
Mr. Writer
Mr. Writer

Aantal berichten : 151
Registratiedatum : 10-09-09
Woonplaats : Venlo

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Artemis do nov 05, 2009 6:50 pm

Ik vind t prima. Ik beloof alleen niet dat ik deze week nog reageer, want ben lekker druk bezig, maar je krijgt mijn reactie zo snel mogelijk.
Artemis
Artemis
Admin

Aantal berichten : 142
Registratiedatum : 10-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Assen

http://drakey90.blogspot.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeënbus Empty Re: Ideeënbus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum